Pretraživanje preko 8000 tepiha i staza je sada puno lakše.

Cijena

No choice available on this group

Dužina

No choice available on this group

Širina

No choice available on this group

Najčešća Pitanja

NAJČEŠĆA PITANJA

Želite kvalitetne tepihe?

Tvrtka Galerija Tepiha-Zagreb je pravo mjesto gdje ih možete nabaviti. Tepihe nabavljamo direktno od ljudi koji ih izrađuju, iz zemalja koje imaju veliku tradiciju u ručnoj izradi tepiha i koji su na njih veoma ponosni. Ručno rađeni tepisi su najstariji artefakt primjenjene umjetnosti i ljudi koji su upoznati  poviješću  tepiha uglavnom preferiraju perzijske. Njima nudimo tepihe iz Isfahana sa svojim prelijepim cvjetnim motivima, tepihe iz Bidžara, robusne i elegantne, tepihe iz Tabriza, otmjene i elegantne, i razne druge tepihe iz različitih područja Perzije.

Sljedeća zemlja poznata po tepisima je Indija. Indijski tepisi su se počeli izrađivati od 13. stoljeća nakon dolaska muslimanskih Perzijaca, ali najsnažniji utjecaj na izradu ovih tepiha su imali carevi Mogulske dinastije. Indijski tepisi se izrađuju u domaćinstvima i manufakturama (manufaktura je prethodnik današnjih tvornica, mjesto u kome su ljudi uz pomoć alata radili predmete za tržište), dok se Iranski tepisi izrađuju uglavnom u domaćinstvima. Ako nastavimo našu potragu za tepisima stići ćemo do Nepala. Nepalski tepisi imaju malu tradiciju. Tibetanske izbjeglice su se nakon iseljavanja u Nepal bavili izradom tradicionalnih tepiha i sa njima nisu mogli da se prehrane i da opstanu. Iz tog razloga su u Katmandu i okolini nastale manufakture gde su počeli da se tepisi izrađuju pomoću suvremenih europskih trendova, i ovi tepisi su jako moderni.

Najrjeđi su svileni tepisi iz iranskog Qom-a, ali i iz Perzije, ne samo iz Irana.Tepisi iz Kavkaza, tepisi nomadskih plemena su također perzijski tepisi, kao i tepisi iz različitih dijelova Afganistana i šarm ovih tepiha je često u njihovoj jednostavnosti. Kako u svom putu ka tepihu nastavljamo dalje prema istoku nailazimo na pakinstanske tepihe. Međutim, malo tko zna da su ovi tepisi uglavnom napravljeni u Afganistanu. U Pakistanu se samo operu i to su zapravo afganistanski tepisi.

Kašmirski tepisi su sačuvali svoju tradiciju, ali tepisi iz Tibeta su takođe promijenili svoj izgled – oni su elegantni, u kombinaciji vune i svile veoma luksuzni, i stručnjak za tepihe u njima ponekad prepozna i skrivene budističke motive. Kvaliteta  ovih tepiha, stručnjak prepoznaje na temelju njihove debljine – čim tanji tepih, to je i kvalitetniji. Nije se uzalud davno govorilo da bogat čovjek ima samo tanke tepihe. Samo najbolje vezeni tepisi mogu  biti tanki, svileni tepisi imaju debljinu samo par milimetara.

Tepisi u Kini se proizvode u manufakturama, kojih je sve manje. Proizvodnja ručno tkanih tepiha u ovoj zemlji trpi zbog industrijalizacije - majstori tepiha danas zarađuju više u rudnicima dijamanata. Tepisi iz Kine su veoma „pričljivi“ – takvi tepisi su puni simbola koji daju tepihu pored estetske i duhovnu vrijednost. To perzijski tepisi mogu uraditi još značajnije. Ako netko želi "pročitati" tepih mora  razumjeti simboliku Budinog učenja, jer su se tepisi tkali mnogo prije njegovog rođenja. Džingis Kan i Mongoli su sa svojim tradicijama „zapisali“ pola Azije, a zato je vrlo važno razumjeti njihove motive. Od 9. stoljeća u Perziji Islam dominira u oblasti umjetnosti. Ljudi različitih regija vezuju tepihe u skladu sa svojim običajima i tradicijama.

Cijene tepiha

Orijentalni tepisi uvezeni od strane naše tvrtke su izrađeni na tradicionalan način - ručno. To su artefakti koji često nastaju samo na osnovu mašte majstora, bez prethodne skice ili dizajna. Proizvodnja tepiha traje od nekoliko mjeseci do nekoliko godina. Njihovi motivi i boje odražavaju mentalitet, povijest ili suvremeni život obitelji koje ih izrađuju.

Nažalost, zbog nedostatka ručno tkanih tepiha na hrvatskom tržištu posljednjih 50 godina, ljudi ne doživljavaju orijentalne tepihe kao umjetničke predmete i često su degradirani na nivou strojno izrađenih podnih obloga.

Kod svakog umjetničkog djela ne može se govoriti o nekoj uniformiranosti. Svaki ručno rađeni tepih ili ćilim je jedinstveni original koji se ne može suditi samo na osnovu kriterija kao što su veličina tepiha, debljina, gustoća vezova, težina i broj korištenih boja. Ručno rađeni tepih treba promatrati kao umjetničko djelo čiju vrijednost također određuju aspekti kao što su originalnost i jedinstvenost motiva, asimetrije obrazaca, harmonija u kombinaciji boja, kvaliteta  korištenih boja, kvaliteta  odabira kombinacije vune i svile, simetrije pojedinih čvorova, završetku veza, potpisu i dr. Sposobnost da se procjene ovi aspekti proističe iz dugogodišnjeg iskustva.

Svaki tepih je izrađen na jedinstven način i zato znatno variraju i kriterij pri ocjenjivanju pojedinih tipova. Npr. kod tibetanskih tepiha stručnjak ocjenjuje jedne detalje, a kod perzijskih druge.

Neki tepisi prikazani na ovom sajtu su već prodani. Stoga bi bilo suvišno navesti njihove cijene, jer ne bi bile precizne. Prikazani tepisi predstavljaju neke od tipova koje nudimo i mogu  Vam poslužiti kao inspiracija pri odabiru.

Ponekad dva naizgled identična tepiha mogu imati sasvim različite kvalitete. Često su razlike primjetne samo od strane stručnjaka. Kupovina ručno rađenih tepiha je oduvijek bila stvar povjerenja između kupca i prodavača. Uvijek se trudimo da kupcu na nizu primjera razjasnimo sve razlike u kvaliteti i vrijednosti tepiha i nakon toga odluku prepuštamo kupcu koji se odlučuje za onaj koji mu više odgovara.

Dozvolite nam da Vas pozovemo da posjetite našu prodavaonicu gde ćete se pobliže upoznati sa cjenovnim kategorijama i kvalitetom naših tepiha i ćilima.

Dimenzije i oblici tepiha

Nomadi koji i danas lutaju širom Azije koriste tepihe za posebne namjene. Tepisi služe kao sedla za konje, nalaze se na ulasku u prostorije, na njima spavaju, ručaju, mole se, rađaju se na njima i umotani su u njih kada se sahranjuju. Nomadi nemaju potrebu za velikim tepisima, kao ni praktične razloge zašto bi ih koristili. Dimenzije njihovih tepiha su obično manje, a rijetko se nomadski tepih nudi u veličinama 3 x 4 m ili većim.

Tepisi koje izrađuju ljudi u selu ili koje se rade u manufakturama nude se i u većim veličinama. Obično su na tržištu dostupni tepisi sa dimenzijama od      60 x 90 cm pa sve do 4 x 6 m. Ponuda većih tepiha nije velika, jer su kupcima rijetko potrebni i proizvodnja tepiha velikih dimenzija je znatno kompliciranija. Prvo, neophodan je veliki okvir, a vuna, pamuk ili svila mora da bude izuzetne kvalitete. Važan faktor, odnosno uvjet je i dobrostojeći proizvođač, jer je za vezivanje velikih tepiha potrebno čak i nekoliko godina, a povrat investicije je tek poslije nekoliko godina. Ovakve uvjete uglavnom ispunjavaju samo poznate manufakture i cijene takvih tepiha kreću se u  visokim iznosima.

Širina nepalskih tepiha je ograničena na 570cm, a dužina je proizvodna.

Osnovni oblik tepiha je pravokutan. Tepisi, vezeni u obliku kvadrata, krugova ili ovala je manje, a izuzeci čine tepisi sa više kuteva.

Većina ručno tkanih tepiha se otprilike nudi u sljedećim osnovnim dimenzijama (cm):

60 x 90
75 x 145
90 x 160
125 x 180
150 x 200
175 x 240
200 x 300
250 x 350
300 x 400

Za dugačke tepihe treba računati  činjenicu da čim je tepih duži i uži, to je veća vjerojatnost da će doći do njegovog zakrivljenja. Sa tehničke strane jako je teško da ručno rađeni tepih zadrži savršeno ravnu liniju uzdužne osi. Ovi tepisi se obično nude u sljedećim osnovnim dimenzijama (cm):

80 x 200
85 x 250
90-95 x 300-600

Česta pitanja

Pitanje: Da li je Gabeh tepih turski ili perzijski?

Odgovor: Prave Gabeh-i tepihe izrađuju za svoje osobne namjene nomadi u iranskoj provinciji Fars. Oni su jedni od najstarijih perzijskih tepiha koji se uopće izrađuju, a izrađeni su od kvalitetne vune sa prirodnim bojama. Njihova jednostavnost će privući korisnike koji nalaze ljepotu upravo u jednostavnosti i stoga su izuzentno pogodni za moderne interijere.

Pitanje: Šta je tipično za tibetanske tepihe?

Odgovor: Od vremena šamanizma su to npr. „tigrasti“ tepisi – sa simbolom tigra (tigar kao simbol reda, snage, organizacije). Od vremena lamaizma sačuvani su između ostalog kukasti križ, tibetanskiJung Drung, amblem sreće i simbol zakona (u tom smislu, zloupotrebljen od strane nacista). Od vremena budizma su najčešće korišteni 8 simbola Bude, napr. Beskrajan čvor, lotosov cvijet itd.

Pitanje: Kupio sam tepih označen kao Kešan (Keshan). Šta znači ta oznaka?

Odgovor: Perzijski tepisi su ponekad nazvani prema nomadskom plemenu u kome su bili izrađeni, ponekad prema načinu vezivanja čvorova i ponekad, kao u ovom slučaju, prema mjestu proizvodnje.

Mjesto Keshan njegova okolina su poznati stoljećima jer se prema tradiciji u svakoj obitelji izrađuju tepisi. Nalazi se u Iranu na rubu pustinje karavana na putu između Teherana i Ispahana, tako da se često posjećuju od strane stranih plemena.

Mada su sačuvali svoju tradiciju i motive Keshani nisu zamjenjivi drugim  tepisima iz ovog dijela Irana. Najčešće boje na ovim tepisima su plava i crvena.

Pitanje: Da li je točno da svaki tepih mora imati svoj certifikat i pečat izdat od strane proizvođača?

Odgovor: Ne. Nomadi, koji vezuju lijepe i kvalitetne tepihe, ne znaju  čitati i pisati – i iz tog razloga ne mogu izdati certifikat. To je često i među  ostalim stanovništvom. Čak ni manufakture ne izdaju certifikat. Zvanični dokument koji se naziva "certifikat o porijeklu" izdat prilikom izvoza tepiha iz zemlje obično izdaju privredne komore u tim zemljama. Koristi se za utvrđivanje preferencija i firma na osnovu ovog dokumenta može da izda potvrdu o autentičnosti za pojedine tepihe. Originalni "certifikat o porijeklu" možemo na zahtev kupca pokazati u našoj prodavaonici. Pečati na tepisima su carinski i ne govore ništa o kvaliteti, porijeklu ili vrsti tepiha. Ti pečati mogu  se pronači i na industrijskim, odnosno sintetskim tepisima.

Pitanje: Pri vezivanju tepiha da li je bolji turski ili perzijski čvor?

Odgovor: Kvaliteta tepiha se ne određuje samo po tipu čvora. U Iranu se napr. koristi oko 600 vrsta čvorova, među njima su i oni koji se koriste u Turskoj. Za poznavaoce čvorova je podjela na simetrične i asimetrične čvorove nedovoljna.

Pitanje: Dali je potrebna zaštita protiv moljaca?

Odgovor: Ne. Moljci su noćni insekti i pojavljuju se u prostorijama gde je mračno i gde ne struji zrak, u prostorijama gde nema ventilacije, kao što je npr. ormar. U slučaju tepiha mogu se pojaviti ako na tepihu stoji nameštaj tako da do njega ne dopire svijetlo i ne struji zrak. Takvih slučajeva je danas malo, ali se tamo sredstva protiv moljaca mogu koristiti. Današnji način života - redovno provjetravanje, osvjetljenje preko dana i drugi izaziva da moljci, koji mogu biti opasni u ormaru, ne predstavljaju opasnost za same tepihe. Neki od naših tepiha su čak i oprani sa zaštitom protiv moljaca, ali nisu svi.

Pitanje: Kako prepoznati pravi nomadski tepih?

Odgovor: Prema resama. Nomadski tepisi su napravljeni od vune, a time su i tamniji od resa tepiha napravljenih od pamuka koji su izrađeni u manufakturama. Nomadi nemaju pamuk i često rade tepihe od vune svojih životinja (deva ili koza). Rese imaju veliku važnost: kada izlaze direktno iz tepiha kao nastavak baze radi se o ručnoj izradi.Na mašinski izrađenim tepisima rese su naknadno ušivene.Debljina resa određuje koliko gusto je tepih tkan: na tankoj svilenoj osnovi je lako vezati male guste čvorove, dok je na debeloj osnovi to samo teži posao. Stručnjak može lako  odrediti cijenu tepiha prema resama. U perzijskom Nain-u je to čak i odlučujući kriterij.

Pitanje: Kako prepoznati molitveni tepih?

Odgovor: Na bočnim stranama su stupovi, koji su u ravni, a na gornjem dijelu je plafon sa kojeg visi lampa (za nomadski molitveni tepih je ponekad plafon zatvoren u obliku nomadskog šatora). Zapravo svaka džamija ima jednu stranu koja je usmjerena ka Meki i Mihrab je niša u zidu u džamiji koja je usmjerena u pravcu Kible (Kabe u Meki) kojoj su muslimani okrenuti za vrijeme molitve i unutra visi lampa (svjetlost saznanja dolazi odozgo). I iz tog razloga molitveni tepih stilizirano prikazuje Mihrab. Molitveni tepih ima i posebnu namjenu, da odvoji muslimana od nečiste zemlje. Nije, međutim, specifičnost da ponekad vozač kamiona u vrijeme molitve zaustavi vozilo, iskoči iz kamiona i kraj puta počne se moliti, čak i bez tepiha.

Pitanje: Da li se smije perzijski tepih odmah nakon kupovine usisavati?

Odgovor: Smije. Kvalitetni orijentalni tepih može  se usisati već od prvog dana. Takozvana "mrtva dlaka" koja nastaje pri ručnoj preradi vune će nestati sa tepiha nakon prvih nekoliko usisavanja i kasnije kada budete usisavali nećete videti nijednu dlaku u vašem usisavaču. Međutim, ovo ne važi za jeftine tepihe niske kvalitete vune, kao što su npr. indo-nepalski ili indo-tibetanski. Oni se trebaju „utabati“ minimum šest mjeseci i poslije toga mogu  se usisati jako pažljivo. Njihova cijena treba  odgovarati kvaliteti na što će prodavač   skrenuti pažnju u našoj prodavaonici.

Pitanje: Da li tepihe izrađuju i djeca?

Odgovor: U Egiptu da, u Iranu ne, u Indiji ponekad, u Pakistanu je to bio jedini način da prežive, u Nepalu ne, itd. Oni koji su svojim očima vidjeli nevjerojatno siromaštvo ovih zemalja o dječjem radu radije ne govore.

Pitanje: Idem u Tursku. Da li ću tamo  kupiti jeftiniji tepih nego kod Vas?

Odgovor: Često kod nas dolaze naši turisti koji se vraćaju iz Maroka, Tunisa, Turske i drugih zemalja i koji sa sobom imaju suvenir - tepih i neugodno su razočarani s cijenom koju su spustili čak i do 70% poslije pregovora sa lokalnim prodavačima da bi vidjeli da su kod nas mogli  kupiti jeftinije. Mi tepihe kupujemo po veleprodajnim cijenama i marže su prilagođene hrvatskim uvjetima. Možemo isto da Vam kažemo da cijena nije uvijek ni bitna – vrijednost ima i to kada kupite predmet sa putovanja iz zemlje koju ste posjetili. Najbitnije je samo da vam se isti sviđa.

Pitanje: Koji tepih je bolji – perzijski ili nepalski?

Odgovor: Odgovorit ćemo Vam sa pitanjem: Šta je bolje – jabuka ili kruška? Nepalski tepih može biti vrhunske kvalitete - od tibetanse vune, perzijski tepih može biti od vune slabije kvalitete. Sve ovisi od osobnog ukusa kupca i prostorije gde će se koristiti tepih. Ako biste npr. imali super moderni interijer sa dosta hroma, stakla i crnom bojom, vjerojatno bismo Vam preporučili moderni nepalski tepih. Ali najdragocjeniji komadi tepiha su u povijesti bili perzijski.

Pitanje: Trebao bi mi tepih za prostoriju dimenzija 7 x 12m. Imate li tepih ovih dimenzija?

Odgovor: Imamo, ali u Vašem slučaju bismo vam preporučili drugo rješenje. Orijentalni tepisi se nikad ne stavljaju od zida do zida. Tepih se stavlja u sredini prostorije tako da stvori sliku. Ako treba da vam odredimo odgovarajuću površinu za tepih koji kupujete maksimalna veličina za Vaš prostor bi bila 5x10m, tako da sa svake strane ostane po 1m slobodne površine. Ali ni to ne mora  biti optimalno rešenje, jer svaki dio prostorije ima svoj individualni karakter i manji tepisi bi mogli pravilno da naglašavaju različite dijelove prostorije.Jedan tepih će napr. biti ispod kauča, drugi ispod trpezarijskog stola itd. Najbolje rješenje će Vam pružiti prodavači u našoj prodavaonici.

Pitanje: Koliko čvorova treba imati kvalitetan perzijski tepih po jednom metru?

Odgovor: U Iranu su se prvobitno čvorovi računali prema perzijskom stupnju „zadeh" što je oko 6,7cm, u Kini se ne računaju čvorovi, već šare, kod perzijskog Gabeh tepiha se ne računa ništa, a zato što se nalazimo u Evropi sa metričkim sistemom, gustinu čvorova utvrđujemo na m2. Dobar perzijski tepih počinje od 200.000 čvorova/m2, sa 500.000 čvorova/m2 je veoma solidan tepih, odličan Nain ima 1.000.000 čvorova/m2, svileni Ghom1.500.000 čvorova/m2, a naš tepih sa najviše čvorova (naravno od svile) ima gustinu od 2.900.000 čvorova/m2. Međutim, ovakvih tepiha u svijetu nema mnogo. Broj čvorova/ m2 je takođe određen kvalitetom vune i kvalitetom boje. Kod tepiha koji se vezuju 10 godina, nitko ne bi pomislio da koristi jeftinu, nisko kvalitetnu vunu i jeftine prirodne boje kao što je napr. indigo boja.

Pitanje: Šta su točno „chintamani„?

Odgovor: Tri dragulja. To su tri glavna obilježja budizma, simbol budističke filozofije. Prvi dragulj je Buda, drugi dragulj je Dharma (učenje Bude, poredak stvari), treći dragulj je Sangha (naselje, zajednica ljudi koje prihvate učenja Bude). Tibetanci pored tri dragulja dodaju i dvije šare - pruge sa tigra (tigar kao simbol reda, snage, organizacije). U Turskoj se isti simbol koristi kao talisman protiv uroka ili protiv zlih sila.

top